שוקלת להגדיל את החזה? בד בבד עם קבלת מידע מפורט על אודות ניתוח זה ותוצאותיו הצפויות, חשוב להיערך מבעוד מועד ולהצטייד בחזייה שתתאים לחזה בגודלו ובצורתו החדשים.
חשיבות הבחירה בחזייה מתאימה נובעת, בין השאר, מהשפעתה על תהליך ומשך ההחלמה מהניתוח והשיבה אל שגרת החיים.חזייה לאחר ניתוח חזה

חזייה תומכת להחלמה מהירה

בשלב הראשון את עשויה להיזקק לחזיית החמלה, העשויה גומי גמיש ורחב, בעלת כתפיות חזקות ורחבות, אשר ייטיבו להחזיק את החזה המנותח במנח נוח. רופאים ממליצים על לבישתה במשך שישה השבועות הראשונים לאחר הניתוח. חזייה זו תומכת היטב בשתלים וברקמות השד. היתרון והתועלת שלה הוא בכך שהיא מונעת תזוזה של השדיים ובעיקר של השתלים שבתוכם ומאפשרת החלמה מסודרת ותקינה בהעדר לחץ על החזה.
חשוב לבחור בחזייה המשלבת חוזק עם גמישות, חזייה עשויה בד עמיד וחזק מספיק לשאת את החזה אשר לאחר הגדלתו הוא גם כבד יותר. מומלץ לרכוש  חזייה במידות C ומעלה.

חזייה מיוחדת לשינה

בשכיבה לא מופעל לחץ על הגב ועל עמוד השדרה. רופאים רבים המבצעים ניתוחי הגדלת חזה ממליצים לאישה המנותחת ללבוש חזיה גם בשינה, הואיל ובהעדרה עלול חזה כבד וגדול “לנזול” לצדדים. במשך הזמן עלולה נטייתו של החזה הצידה להאיץ את תהליך צניחת השדיים גם אם האישה משתמשת  בחזייה תומכת כשהיא ערה במשך כל שעות היום והערב.

החזיות שאינן מומלצות לשימוש

  1. לנשים לאחר ניתוח הגדלת חזה לא מומלץ שימוש בחזיית סטרפלס הואיל והיא גורמת להאצת תהליך צניחתם של השדיים ושל השתלים. סוגים אחדים של חזיות נטולות כתפיות אלה לוחצות על השדיים ומועכות אותם כלפי מטה.
  2. מאוד לא מומלץ שימוש בחזיות התומכת באזור בסיס רקמת השדיים באמצעות ברזלים בארבעה – שישה החודשים הראשונים לאחר הניתוח, מאחר שהברזלים יוצרים לחץ על אזור קו התפר ועלולים לגרום נזק לעור.

איך לבחור חזייה מתאימה?

התאמה מיטבית של חזיה לאחר ניתוח להגדלת חזה אמורה להתבצע על פי שני מרכיבים: היקף (הנמדד בסנטימטרים) של רצועת החזה וגודל השד (CUP) שאותו מסמנים באותיות לועזיות A , B , C , D , DD , DDD , E , F ועוד. קיימת הלימה בין גודל היקף רצועת החזה ובין מידת הCUP . כדי לוודא אם ההיקף מתאים לך, מומלץ לתחוב אצבע אחת ברווח שבין החזייה לבין קפל השד. במידה שהאצבע נתפסת – אות וסימן הוא שהרצועה מותאמת. חשוב לבדוק גם האם רצועת הכתפיים צמודה, כדי להבטיח את יציבות השדיים וזקיפותם.

 לסיום, משהו קטן וחשוב: כדי למנוע את צניחתן של הפטמה ושל העטרה, מומלץ “לסדר” את השדיים כשהם נתונים בתוך ה- CUP באופן שבו הפטמה תהיה כלפי מעלה.

המאמר באדיבות המרכז לרפואה אסתטית אופטימל